Culasse fêlée 24S

Moteur pour LC80.
dranterb
SW amateur
SW amateur

Culasse fêlée 24S

Message par dranterb »

Bonjour à tous,

Après démontage pour changement du joint de culasse je viens de m'apercevoir que ma culasse est fêlée entre 2 soupapes échappement sur pistons 4 et 5. J'ai besoin d'avis d'experts : pensez vous que cette culasse est utilisable compte tenu du fait que ces fêlures ne semblent pas profondes à vue. Ne connaissant pas la conception détaillée de cette culasse, y a t-il un risque de fuite d'eau à moyen ou long terme. Quels autres problèmes puis-je rencontrer en la remontant ainsi. Pour info, je n'ai pas provoqué cette panne et ne connais pas les conditions dans lesquelles cela s'est produit. J'ai acheté le véhicule ainsi il y a deux ans, 265Mkm : conso d'eau minime et fumée anormale par temps humide; joint HS sur 3 cylindres, mais ça c'était prévu...
Merci de vos avis, c'est pas donné une culasse. Bertrand

lolo84

Message par lolo84 »

Salut Bertrand,
C'est pas bon ce qu'il t'arrive là !!!
A mon humble avis vaux mieux pas remonter comme ça, compte tenu des contraintes que supporte une culasse la fissure risque fort de s'agrandir.
ce qui tôt ou tard finira par atteindre au mieux un conduit d'échappement, au pire un conduit d'admission et là :evil: :evil: :evil:
Voilà pour mon avis et bon courage !!!
A+

ilbertfr
Modo
Modo
Been thanked : 10 times

Message par ilbertfr »

salut

évidement une fissure sur une culasse ça s'inspecte en la faisant monter en pression

tu peux toujours la faire ressouder mais comme dit par lolo il y a risque que ça ne tienne pas dans le temps

perso je change

bises

dranterb
SW amateur
SW amateur

Message par dranterb »

Cher tous,

Je suis allé voir au grand cimetière 4X4 à coté de chez moi (Orleans) qui m'en propose une d'occas équipée à 1500€HT (100MKM comme d'hab.) ou une neuve nue à 1600€HT, origine. J'ai fait quelques sites et passé quelques coups de fils mais c'est kifkif. Quelqu'un a t-il un plan ? Il faut aussi que je change au moins 3 soupapes car elles ont été remontées avec des demi lunes de R12 et sont marquées et oxydées car ne fermaient pas correctement. Le gus qui me l'a vendu a fait quelques virées au Maroc : je soupçonne une réparation à l'arrache au bord de la piste (radiateur changé chez toy avant vente). Merci de votre soutient dans cette épreuve...
Bertrand

Maxitoy

Message par Maxitoy »

tanbermax a écrit :Cher tous,

Je suis allé voir au grand cimetière 4X4 à coté de chez moi (Orleans) qui m'en propose une d'occas équipée à 1500€HT (100MKM comme d'hab.) ou une neuve nue à 1600€HT, origine. J'ai fait quelques sites et passé quelques coups de fils mais c'est kifkif. Quelqu'un a t-il un plan ? Il faut aussi que je change au moins 3 soupapes car elles ont été remontées avec des demi lunes de R12 et sont marquées et oxydées car ne fermaient pas correctement. Le gus qui me l'a vendu a fait quelques virées au Maroc : je soupçonne une réparation à l'arrache au bord de la piste (radiateur changé chez toy avant vente). Merci de votre soutient dans cette épreuve...
Bertrand
Téléphone à NimTT dans le Gard. C'est un peu loin d'Orléans mais il y a souvent des sacrées affaires. Et ils expédient. Demande Christian Bompard ou Marco . http://www.nimtt.fr/
Tu a également Midi 4x4 à Montpellier, voir avec Olivier
http://www.midi4x4.com/pages/index.html
Bon courage à toi :wink:

landcruiser
SW amateur
SW amateur
Been thanked : 2 times

Message par landcruiser »

regarde ça sur ebay en angeterre .

Categories Shops eBay Motors

Advanced Search
Buy Sell My eBay Community Help

##1##
##2##

Back to list of items Listed in category: Cars, Parts & Vehicles > Car Parts > Toyota

Toyota Landcruiser 4.2 TD AMAZON GX VX CYLINDER HEAD
FOR INFO / QUESTIONS CALL: 0800 310 2080 Item number: 270185013927

Buyer or seller of this item? Sign in for your status Watch this item in My eBay

This item has been added to My eBay for Guests.
As a guest, you can:
Track up to 10 items on this computer in My eBay
Receive an email reminder for this item a few hours before it ends

View larger picture

price: £750.15 Buy It Now >

Immediate payment required

--------------------------------------------------------------------------------

Postage costs: To France -- £40.00
Sellers Standard International Rate
Service to France
(more services)
Post to: Worldwide
Item location: Barking, United Kingdom
Quantity: 5 available
History: Purchases

--------------------------------------------------------------------------------

You can also:
Bid with Bid Assistant

Get alerts via Text message or Instant Messaging
Email to a friend

Listing and payment details: HideShow
Payment methods: PayPal (preferred)
See details

Meet the seller
Seller: iezuraparts( 8626)
Feedback: 99.6% Positive
Member: since 25-Sep-04 in United Kingdom

See detailed feedback
Add to Favourite Sellers
View seller's other items: Shop | List
Visit seller's Shop:
iezura

Ask seller a question

Email the seller

Buy safely
1. Check the seller's reputation
Score: 8626 | 99.6% Positive
See detailed feedback
2. Check how you're protected

Free protection up to £500 when you pay with PayPal. See terms.

Returns: Seller accepts returns.
7 Days of receipt

Description (revised) Seller assumes all responsibility for listing this item.

Item Specifics - Car Parts & Accessories
Type: -- Intended Use: --
Subtype: -- Condition: New
Manufacturer: --
Model/ Series: --

iezura

Visit my eBay Shop:iezura

Engines

Add to Favourite Shops | Sign up for Shop newsletter

Toyota Landcruiser 4.2 TD AMAZON GX VX CYLINDER HEAD

Product code: 109170012

Cracked cylinder head and over heating problems? Solve it with these GENUINE cylinder heads imported directly from Japan.

""THIS IS AN ORIGNAL TOYOTA CYLINDER HEAD""

Special requirements: None

Manufacturer Cars Variant Chassis Eng No. Start Date End Date
TOYOTA LANDCRUISER 4.2 TD (MT+AT) HDJ101 1HDFTE [6 CYL 24V DOHC / D] 01/98 >>>
TOYOTA LANDCRUISER 4.2 TD AMAZON GX VX, (5 MT+AT) HDJ100 1HDFTE(INTERCOOLER) [6 CYL 24V DOHC / D] 04/98 >>>

Copyright 2007 Iezura. All rights reserved.

00194
Learn about eBay counters

Shipping and handlingShips to
Worldwide

Country: Show all available

Postage and packaging Each Additional Item To Service
£10.00 + £10.00 United Kingdom Seller's Standard Rate
£40.00 + £10.00 Europe Sellers Standard International Rate

Country: Show all availableAlbaniaAndorraAustriaBelarusBelgiumBosnia and HerzegovinaBulgariaCroatia, Republic ofCyprusCzech RepublicDenmarkEstoniaFinlandFranceGermanyGibraltarGreeceHungaryIcelandIrelandItalyLatviaLiechtensteinLithuaniaLuxembourgMacedoniaMaltaMoldovaMonacoNetherlandsNorwayPolandPortugalRomaniaRussian FederationSan MarinoSlovakiaSloveniaSpainSwedenSwitzerlandUkraineUnited KingdomVatican City State Quantity:

Postage and packaging Each Additional Item To Service
£40.00 + £10.00 France Sellers Standard International Rate

Domestic handling time
Will usually dispatch within 1 working day of receiving cleared payment.

Shipping insurance

Included (in the postage & packaging cost)

Return policyItem must be returned within: 7 Days of receipt

Return policy details: We accept returns for item which are incorrect or damaged.

Learn about return policies.

Payment details
Payment method Preferred/Accepted Buyer protection on eBay

Seller Preferred

Learn about payment methods
Seller's payment instructions
Payment should be made at the end of auction by Paypal or over the phone using a Credit Card. Postage discount is only applicable if multiple items are purchased. For further information, please click on Payment, Shipping, Returns, Warranty or Contact Us in the description.

Helpful information
eBay recommended services
NEW! Compare car insurers. Great value & choice for the eBay community. Find your best policy online now
Help Take action on this item
Item title: Toyota Landcruiser 4.2 TD AMAZON GX VX CYLINDER HEAD

Buy It Now
price: £750.15
Your Quantity: x

Buy It Now > You will confirm in the next step.
(immediate payment required)
The seller requires you to make immediate payment to claim this item. You will be asked to do so with PayPal on the next page. Learn more.

Buy this item now without bidding. Learn about Buy It Now.

Other options
Back to list of items | Report this item | Printer Version | Sell one like this

Toyota Landcruiser 4.2 TD AMAZON GX VX CYLINDER HEAD on eBay, also, Toyota, Car Parts, Cars, Parts Vehicles (end time 06-May-08 11:43:31 BST)
Check if Toyota Landcruiser 4.2 TD AMAZON GX VX CYLINDER HEAD is for sale as immediate purchase or as an auction item, and use PayPal for free protection on your purchases.

About eBay | Announcements | Safety Centre | Partner Centre | VeRO Protecting IP | Policies | Feedback Forum | Site Map | Help

Copyright © 1995-2008 eBay Inc. All Rights Reserved. Designated trademarks and brands are the property of their respective owners. Use of this Web site constitutes acceptance of the eBay User Agreement and Privacy Policy.
eBay official time

Dams
SW expert
SW expert

Message par Dams »

:?: :?: :?: Hum :lol:

lolo84

Message par lolo84 »

Moi j'ai pas confiance en ce genre de plan !
A+

gigantor

Message par gigantor »

bonjour a tous,
pour info,je suis un ptit nouveau sur le site...!!!
voilà,j aurais peut etre ton bonheur dans mon garage.
j ai une culasse de 24s complète,avec soupapes d echappement
et admission ainsi que les injecteurs,pipe d admi et d echap.contrerement a toi ,ma culasse
n est pas fendue entre les soupapes et je serai vendeur a prix raisonable!!!!! si sa t interèsse bien sur!

dranterb
SW amateur
SW amateur

Message par dranterb »

Bonjour Gigantor,

Oui bien sûr, c'est toujours d'actualité et n'ayant pas envie de bouffer des patates tous les jours, je suis preneur de toute bonne affaire sérieuse. En effet, c'est c'est pas simple et la barre reste encore trop haute pour l'instant.
Contactes moi en BAL privée stp et dis moi tout.
Merci,
Bertrand

Répondre

Revenir à « Série 80 »